رسالت:

 تعلیم و تربیت نیروی انسانی مجرب و کارآمد و متعهد به ارزشهای اسلامی و انسانی از اجزاء رسالت آموزش رشته فوریتهای پزشکی محسوب می گردد . فارغ التحصیلان این رشته با کسب دانش و مهارت های لازم و منطبق بر نیازهای جامعه و همگام با بالاترین استاندارها قادر خواهند بود امدادرسانی و خدمات مراقبتی پیش بیمارستانی را به بیماران و مصدومین در حداقل زمان ممکن و با کیفیت مطلوب به آحاد جامعه ارائه دهند.

 

چشم انداز:

بر اساس این برنامه آموزشی طی ده سال آینده همگام با تحول جامعه، دانشجویان این رشته مطابق با استانداردهای جهانی آموزش خواهند دید. با اجرای برنامه آموزشی مقطع کاردانی فوریتهای پزشکی ، دانش آموختگان قادر به ارائه مطلوب خدمات مطابق با شرح وظایف خوهند بود . با تدوین برنامه آموزش مقاطع بالاتر متناسب با استانداردهای جهانی دانش آموختگان این رشته خواهند توانست با حضور فعال در عرصه های مختلف ارائه خدمات در مارکز فوریتهای پزشکی برترین خدمات اثر بخش و مقرون به صرفه را در جهت اعتلای سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر و نقص عضو د رمددجویان ارائه داده و در سطح منطقه ای و بین المللی مطرح باشند. دانشکده پیراپزشکی از طریق بهره گیری از همکاری و حمایت کلیه اعضای هیأت علمی مجرب، کارکنان و دانشجویان با بهره گیری از فن آوریهای جدید، ایجاد فضای توام با خلاقیت و نوآوری، از طریق شفاف نمودن مشکلات و نیازهای آموزشی دانشکده طی 5 سال آینده جزو یکی از  دانشکده برتر دانشگاه علوم پزشکی  استان باشد و زمینه تولید و انتقال دانش پیراپزشکی را در آینده ارتقاء بخشد.

 

اهداف استراتژیک:

1- ایجاد بستر مناسب برای توانمند سازی دانشجویان و اعضای هیأت علمی گروه فوریت های پزشکی

- غنی سازی کتابخانه ( کتب و مجلات )

- برگزاری کارگاه های تازه های احیای قلبی ریوی برای اعضاء هیأت علمی از یک مورد در هر سال

- حمایت از شرکت اعضاء هیأت علمی در کارگاه های آموزشی درون دانشگاهی و همایش های کشوری در چهارچوب قوانین

مصوب دانشگاه و یا بر اساس احساس نیاز دانشگاه حداقل سالی یکبار

2- برگزاری کنفرانس و همایش ها و کارگاه ها

- برگزاری همایش های مربوط به فوریت های پزشکی در هر سال

- برگزاری حداقل 6 کنفرانس بر اساس اولویت های گروه های آموزشی در هر سال

- برگزاری حداقل 2 ژورنال کلاب در هر سال توسط گروه های آموزشی

- برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه مدیریت بحران سالی 2 بار برای دانشجویان و اعضاء هیأت علمی

3- توسعه همکاری های بین بخشی

الف) درون دانشگاهی :

- تشکیل جلسات مشترک با معاونت درمان و تعیین زمینه های همکاری آموزشی و پژوهشی در هر نیمسال تحصیلی

- اجرای کارهای آموزشی مشترک متناسب با نیازهای هر معاونت

- اجرای برنامه های بازآموزی برای کارکنان بخش فوریت های پزشکی بر اساس نیازهای اعلام شده

ب) سایر ارگان ها :

- شناسایی سازمان هایی که امکان اجرای پروژه های مشترک آموزشی در آنها وجود دارد از قبیل آموزش و پرورش ، آتش نشانی ، هلال احمر و ...

4- تعیین اولویت های پژوهشی گروه های آموزشی

- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی

- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات بالینی

 

رسالت و اهداف گروه